maanantai 5. lokakuuta 2015

Yksi ylitse muiden

Itsetunnon kohottaminen käy monella tapaa, mutta jokaisella on se yksi mikä on ylitse muiden.
Joillekkin riittää kehut ulkonäöstä, joillekkin kuvien kommentit sekä muunlaiset kehut taikka tuki. Jotkut hakevat hyväksyntää säälin kautta ja vaikka millä tempuilla.

Itse en osaa ottaa kehuja vastaan ulkonäöstäni, ainakaan hyvin. Kyllä siitä hymy nousee huulille mutta sitten siihen sanotaan ''No empäs'', ''Oonhan mä aika söpö monsteriksi'' ja ''Joo ei'' ja nauretaan vitsikkäästi perään kääntäen katse muualle. Kommentein kiitetään ja kehutaan toista, tietysti, mutten itse tästä saa mitään irti. Jos minua sanotaan kauniiksi olen ehkä sekuntin murto-osan iloinen mutta ei se sen enempää vaikuta minuun. Kommenttien saaminen internetissä on mukavaa ja jollain tapaa kuitenkin minulle tärkeää vaikkei siitä paljoa hyödy. Tykkään lukea mielipiteitä ja sensemmoista ja itsekkin niitä antaa.


Minulle tällähetkellä tärkein itsetunnon kohottaja on kuvata itseäni ja katsoa niitä tarkasti ja muokata mieleiseksi vaikka tämänhetken ediotinti ohjelmat ovat rajoitetut läppärini tukkoisuuden vuoksi. En muokkaa kuin valotusta jotta 'tunnelma' olisi hyvä. Itseäni en vääntele taikka kääntele että näyttäisin täydelliseltä sillä sitä ei kukaan ole. Näin yritän hyväksyä itseni vaikka välillä tekisi mieli ottaa se tietty työkalu käteen ohjelmassa ja vetäistä itseään solakammaksi taikka muuta. Mustelmat ja sensellaiset muokkaan pois sillä olen hyvin kömpelö ihminen ja niitä löytyy. Arpia minulla ei paljoa ole ja niihinkään en koske. Naamaa ja ihoa saatan näprätä niinkuin ylläolevassa kuvassa näkyy, mutta silläkin saa pehmeämmän tunnelman kuviin.

Toisella sijalla taitaa olla kuntoilu ja terveellinen ruokavalio. Olen jopa miettinyt kokeilla vegaanin elämää koska why not? Kokemus se olisi sekin vaikka tiedän että lihasta on hankala irtautua, varsinkin kun joskus en syönyt salaatin lehteäkään vääntämättä naamaani. Tänäpäivänä rakastan salaattia, hedelmiä ja muutenkin vihanneksi joten se saattaisi olla tosiaan mukana kokeilu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti