maanantai 7. syyskuuta 2015

Lomalle? Minäkö..?

Viime viikonloppu isossa kämpässä yksin piristi oloa kummasti. Sohvaperuna lähti Tampereelle niin minä jäin eläinten kanssa keskenäni.  Pääsin tekemään rauhassa omia juttujani kuten laulamaan, soittamaan kitaraa ja käymään rauhassa ulkona. Vieraitakin kävi ja oikein mukavaakin seuraa. Lauantaina saapui ovelleni vieras jonka otin ilolla vastaan mutta ehkä perhosiakin vatsassa. Minua pelottaa tavata uusia ihmisiä joten otin hermoteetä ja kuuntelin musiikkia. Se miksi minua pelottaa tutustua uusiin ihmisiin ja nähdä internetin kautta tutuksi tulleita henkilöitä on taas menneisyyteni syytä. Mutta heti kun henkilön kanssa sohvalle istuin kahvikupposen kanssa alkoi helpottamaan vaikka pakko oli myöntää hänellekkin että jännitti. Käteni tärisi ja olin hieman vaisu mutta kyllähän tuo ujous hiipui hyvinkin nopeasti. Ehkä minä olin niin täpinöissäni senkin takia kun unohdin ottaa paniikkilääkkeeni aamulla jonka muistin vasta kun tämä ihana ihminen oli lähtenyt ajamaan kotiansa yön pimeään.

Milo kissa
Nyt olen ansaitulla lomalla Vantaalla ja punkkaan isäni sohvalla. Parempiakin paikkoja olisi tietysti mutta saampahan olla pikkuveljeni kanssa. Suunnitteilla veljen kanssa linnanmäki reissua, shoppailua ja rentoutumista ennen kotiin paluuta, takaisin tunkkaiseen asuntoon mistä haluan muuttaa pikimiten pois kissojeni ja koiranki kanssa, mutta yksiötä ei löydy millään minne saisi eläimien kanssa muuttaa. Hevosista saatan joutua luopumaan tai ainakin toisesta, mutta katsotaan miten asiat etenee. Onhan tässä asuntoa etsitty jo monta kuukautta muttei sopivaa eteen ole vielä tullut. Kohta muutan tallille hevosteni luokse jos tämä nimeltämainitsematon herra alkaa vielä hyppiä mun nenille.
Ei kuulunut kiitosta kun siivosin koko kämpän ennen lähtöäni ja miekkonen meni kämpille muutama tunti lähtöni jälkeen. Huomasikohan se sitä ollenkaan kun sikolätistä muuttui avartava ja raikkaalta tuoksuva koti? Epäilen. Onneksi hän osaa hoitaa kissat ja Ruusu-koiran sillävälin kun olen Helsingissä. Veikkaan kuitenkin että minä ensimmäisenä kumarrun kissojen hiekkalaatikoiden ylle siivoamaan kun palaan kotiin ja tuuletan koko asunnon.
Yritän nyt kuitenkin ottaa tästä kaupunkilomasta kaikki irti vaikka mieli tekisi olla kuitenkin toisaalla. Kiitos liian ihana lauantai vieraani. Sunnuntai iltana taikka maanantai aamuna on siis matka Suonenjoelle takaisin ja katsotaan kuinkakauan minä siellä kotona jaksan turata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti