tiistai 25. elokuuta 2015

Tissit tiskiin

Masennus, paniikkihäiriö, ahdistus...
Kolme isointa, päänsisäistä vaivaa johon voi hakea hoitoa terapeutilta, lääkkeistä tai yrittää selviytyä. Minä yritän sitä jälkimmäistä.

Terapeutit; Kokeiltu ja niistä tulee vaan pahempi olo. Ehkä lapsuuden trauman takia?
Niinsanottu trauma sai alkunsa ihan pienenä penikkana kun vanhempani erosivat ja jäin isoveljeni kanssa isälleni ja kävimme lasten psykiatrilla. Kerroimme miten isän kanssa menee ja että haluamme äitimme luokse kun isä lyö sekä huutaa. He kertoivat kaiken isälleni ja arvaattekos mitä siitä seurasi? No lisää nahkavyön jälkiä takapuoleen. Minä olin aluksi vain sivusta seuraaja ja pöydän alle piiloon menevä pikkusisko kun katsoin sormieni välistä peloissani miten isä kohteli veljeäni. Sitten se alkoi myös minun kohdallani..
Poliisit kävivät pihassamme 7vuoden ajassa moneen otteeseen mutteivät voineet asialle tehdä mitään kun isäni oli hyvä puhumaan itsensä kurasta.
^Ehkä tämän takia en halua psykiatrille?


Lääkkeet; Kokeiltu masennuksen ja paniikkihäiriöön. Paniikkihäiriöni iski pahimman kerran kun aloitin opiskeluni hevosalalla Hingunniemessä ja siellä jouduin silmätikuksi jostain kumman syystä vaikka  yritin olla ystävällinen ja oma itseni. Ehkä se alkoi siitä kun jouduin abortin takia jäämään hetkeksi pois koulusta? Tai ehkä siitä kun en vaan jaksanut joskus mennä koulubussiin ja jäin kämpille nukkumaan. Tai en pystynyt?--
 --Käviköhän kenelläkään mielessä miksi joskus linkutin kävellessäni ja kasvoni olivat kivun rypistämät.. Minulla on synnynnäinen lonkkavika molemmissa lonkkaluissani tai ties missä se vika nyt sitten onkaan.. Jos sinulla on joskus särkenyt hammasta niin, että olet joutunut ottamaan särkylääkkeen.. Kuvittele se 10x pahempana ja kohdistettuna se lonkkaasi. Niin. Näin minä elän elämääni, omilla jaloillani..

Ecitalopram Orion oli merkki jonka lääkärini minulle suositteli ja enempää en halua pillereitä kitaani tunkea. Lääkkeet vetivät mut vielä isompaan kuseen. Ensin lääkkeet masennuttivat lisää ja väsytti kamalasti kunnes ne toimivat ehkä yhden päivän ja that's it. Kokeilin kuitenkin 98pillerin pakkauksen ja ei mitään. Se jäi sitten siihen..

Pikkuhiljaahan tämä tietysti helpottaa kun asiat loksahtelis kohdilleen. Kouluun pitäis yrittää päästä mutta rahatilanne täysin nollissa ja siitäkin stressiä. Ja ei, en saa sossustakaan avustusta että pääsisin bussilla kouluun kun minun pitäisi käydä ensin siellä koulussa ennenkuin ne laittas taas opintotuen vetämään. Logiikka? I have no idea...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti